14. toukokuuta 2012

Bonjour Paris!

Jeudi, 10 mai

Helsinki-Vantaan lentokenttä.. Iik! Lentokentälle päästyämme menimme check in pisteeseen ja sitten menimme turvatarkastukseen. Turvatarkastuksessa oli ystäväni Sanna töissä. Jäin rupattelemaan hänen kanssaan hieman ja sitten menimme lentokentän ravintolaan syömään. Meitä palveli aaivan ihana tarjoilija. Sitten olikin jo aika hypätä lentokoneeseen. Suomesta lensimme ensin Frankfurtiin ja sieltä sitten kohti Charles de Gaulliin. Pariisin lentokentästä otimme sitten taksin hotellillemme. Hotellimme sijaitsi Montmartresissa. Montmartre sijaitsee Pariisin pohjoisosassa. Saavuimme niin myöhään, että kävimme Timin kanssa lähikaupasta hakemassa pientä purtavaa hotelli huoneeseen, sitten menimme kaksin ravintolaan syömään!

Frankfurt Airport

Syömässä pikku ravintolassa

Hotellin hieno seinävalaisin

Vendredi, 11 mai

Aamulla herättiin ja menimme aamiaiselle. Oh, mikä aamiainen! Aamiaisen jälkeen lähdimme kävellen  Sacré-Cœuriin. Siellä alkoi just sopivasti messu, niin jäimme kuuntelemaan osan siitä. Sitten otimme taksin ja lähdimme Eiffel torniin. Matkalla Eiffeliin menimme Champs-Élysées'n kautta ja pääsimme näkemään Arc de Triomphen eli Riemukaaren. Päästyämme Eiffeliin, saimme valita, halusimmeko Timin kanssa kävellä vai mennä hissillä.. Me "urheilijat" päätimme kävellä sen ylös asti. Olipa erinomainen kokemus! Sen jälkeen hyppäsimme taksiin ja lähdimme Galeries Lafayetteen shoppailemaan. Siellä kävimme ravintolassa jossa palvelu ja menu eivät kyllä olleet mieluisia. Lafayettessa sitten meni koko ilta ja sieltä lähdimme sitten takaisin hotellille.

Arc de Triomphe, Riemukaari

Kukkakaupan ikkuna

Moulin Rouge, punainen mylly

Samedi, 12 mai

Aamulla heräsimme ja menimme tuttuun tapaan aamiaiselle. Aamiaisen jälkeen otimme taksin ja lähdimme kohti Marché aux Puces St-Ouen de Clignancourt. Se on maailman suurin kirpputori. Siellä vietimme aikaa monta tuntia kunnes meille tuli nälkä ja päätimme mennä syömään KFC'hen eli Kentucky Fried Chickeniin. Siellä syödessämme näimme kerjälaisen naisen jolla oli pieni tyttö lapsi, joka itki, koska hänellä oli nälkä. Meitä kävi heitä kovin sääli, joten otimme ruokamme ja annoimme sen heille. Emme me kuitenkaan kaikkea jaksaneet syödä, joten miksi heittää roskikseen kun voi antaa jollekkin joka sitä tarvitsee. Kerjäläisnainen oli hyvin kiitollinen! Otimme sit taksin takaisin hotellille rentoutumaan hetkeksi ja sitten lähdimme Timin kanssa Rue de Rivoliin, joka on kolmen kilometrin pituinen länsi–itä-suuntainen katu Pariisin keskustassa, joka on täynnä shoppailu kauppoja. Kierreltyämme kaikki tarvittavat kaupat, päätimme lähteä katsomaan Notre-Damen katedraalia. Sieltä suuntasimme sitten kuuluisaan Pont des Arts eli lukkosiltaan. Ihailtuamme sitä, lähdimme ranskalaiseen ravintolaan syömään ja sieltä sitten otimme taksin takaisin hotellille.

Shoppailua Rue de Rivolissa

Notre-Dame

Notre-Damen vierailu

Notre-Damen katedraali

Blanche ♥ Timi

Pont des Arts, Lukkosilta

The one I love with all my heart. The one I'm not giving up without putting up a fight! ♥

Dimanche, 13 mai

Aamulla kun heräsimme tuntui että jokin puuttui. Ja niin jokin puuttui.. Oli äitienpäivä ja poikani puuttui. Minulla oli häntä hyvin ikävä. Eihän sitä joka päivä pääsekkään viettämään äitienpäivää Pariisissa, mutta poikani olisi kruunannut sen päivän. Aamulla menimme tuttuun tapaan aamiaiselle. Aamiaisen jälkeen pakkasimme tavarat ja lähdimme taksilla Marché aux Puces St-Ouen de Clignancourtiin tekemään viimeisiä ostoksia. Sen jälkeen olikin jo aika palata hotellille, pakata ja ottaa taksi kohti Aéroport Charles de Gaulle. Sinne päästyämme menimme check in pisteeseen ja lähdimme sitten kiertämään lentokenttää. Pariisissa on niin paljon nähtävää että sinne on mentävä uusiksi. Meiltä jäi näkemättä Musée du Louvre, Moulin Rouge eli punainen mylly ja monia muita. Pariisista lensimme Frankfurtiin ja sieltä sitten helsinkiin. Saavuimme Helsinki-Vantaan lentokentälle kolmen aikaa aamuyöstä. Ja sieltä nopeesti kotiin nukkumaan.